13:24 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق آبی

اردکانیان: ۳۵ روستا قطعی برق دارند / ۲۱۰۰ میلیارد تومان خسارات به تأسیسات وارد شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان این که در پی بارش‌ها و سیل اخیر مجموعا ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارات به تأسیسات وارد شده است، گفت: در حال حاضر یک و نیم درصد روستاها متأثر از سیل و قطعی برق و قطعی آب شرب هستند.
میزان بارش‌ها سه برابر سال گذشته می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، میزان بارش‌ها تا پایان سال آبی به حدود ۷۰ میلیارد مترمکعب در جریانات آب سطحی می‌رسند که این میزان سه برابر سال گذشته است.
نیروگاه‌های برق آبی تهران زنده شدند
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس برآوردها در سال 1398 میزان تولید نیروگاه‌های برق آبی استان تهران ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.
آمادگی ۸۵ درصدی نیروگاه‌های برق ایران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر نیروگاه‌های کشور بیش از ۸۵ درصد آمادگی دارند و کار تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها تقریباً رو به اتمام است.
توان نیروگاه‌های برق‌آبی به ۱۰ هزار مگاوات رسید
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: بارش‌های اخیر موجب شد توان نیروگاه‌های برق آبی نسبت به سال‌های گذشته دو برابر افزایش یابد؛ به گونه‌ای که انتظار می‌رود ۵۰۰۰ مگاوات بیش‌تر از سال گذشته ظرفیت تولید برق از این نیروگاه‌ها را داشته باشیم.
ظرفیت نیروگاه‌های ایران به ۸۵ هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران به حدود ۸۱ هزار مگاوات رسیده، اما بر اساس گفته‌های مسؤولان برقی ۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در فروردین‌ماه امسال وارد مدار می‌شود و طبق یش‌بینی صورت گرفته ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۸۵ هزار مگاوات خواهد رسید.
پتانسیل خفته نیروگاه‌های برق‌آبی
پایگاه خبری راد: تابستانی که گذشت، نیروگاه‌های برق آبی نتوانستند موفقیت چندانی را بدست آورند چرا که با کاهش بارندگی‌ها، سرعت حرکت موتور این بخش کاهش یافت اما طبق گفته‌های مسوولان پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد اوج گرفتن این نیروگاه‌ها باشیم.
تعمیرات نیروگاه‌های برق ۶۵ درصد پیشرفت کرد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد تعمیرات نیروگاه‌ها انجام شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها باید تا قبل از خردادماه عمده این تعمیرات انجام شود.
وزارت نیرو چه در سر دارد؟
پایگاه خبری راد: براساس پیش‌بینی‌ها برای تابستان سال آینده، ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق خواهیم داشت که ۵۲۲۳ مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی و مابقی توسط نیروگاه‌های برق آبی تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف تأمین می‌شود که برای این مهم نیز گویا وزارت نیرو تدابیری را درنظر گرفته است.
بررسی ذخایر آبی کشور در کمیسیون انرژی
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی ذخایر آبی کشور و سیلابی شدن تعدادی از رودخانه ها با حضور وزیر نیرو در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
ظرفیت نیروگاه‌های کشور پنج درصد افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: باید برای پاسخگویی به نیاز مصرف سال ۱۳۹۸، دست کم پنج درصد به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود، به همین اندازه باید ۱۰ درصد شبکه‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع را نیز توسعه دهیم که بتوانیم پاسخگوی اوج مصرف برق در سال آینده باشیم.
نیروگاه‌های برقابی تهران جان می‌گیرند
پایگاه خبری راد: به گفته مدیر دفتر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران، در حال حاضر در این شرکت ۹ واحد برق آبی با ظرفیت نصب شده ۲۶۱ مگاوات و متوسط تولید انرژی ۴۳۱ هزار مگاوات وجود دارد که اگر بارندگی‌ها تا انتهای فصل بهار مانند روند کنونی باشد، می‌توان در زمان پیک از این ظرفیت استفاده کرد.
اینترنت اشیاء راهبردی برای گذر از خاموشی تابستان
پایگاه خبری راد: تابستان امسال‌ پرونده خوبی را برای صنعت برق رقم نزد، چراکه شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده‌ای بودیم؛ موضوعی که حساسیت مسئولان برقی را بالا برده و موجب شده برای سال آینده، تدابیر اساسی در نظر بگیرند که یکی از آنها، استفاده از اینترنت اشیاء برای کنترل بار سرمایشی ادارات دولتی است.
افزایش حجم بارش باران در سال 97
پایگاه خبری راد: حجم بارش‌های فصل پاییز ایران از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه) تاکنون به ۹۲.۱ میلی‌متر رسید. این در حالی است که یکی از مشکلات این حوزه طی سال‌های گذشته، وضعیت ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی بوده که با تداوم این بارش‌ها می‌توان امیدوار بود که در تابستان آینده از حداکثر ظرفیت این نیروگاه‌ها استفاده شود.
راهکارهایی برای مدیریت برق در تابستان
پایگاه خبری راد: با هدف مدیریت مصرف برق توانیر طرحی با عنوان خرید تابستانه برق در برنامه دارد که از ظرفیت نیروگاه‌های موجود صنایع و مولدین خود تامین ادارات، سازمان ها، ارگان ها، بیمارستان ها و...استفاده و برق تولیدی این نیروگاه‌ها با را قیمت های جذاب خریداری کند.